5 sposobów, aby zbudować widoczność Twojej firmy w Internecie

Obecnie większość firm promuje swoje produkty i usługi w Internecie, a strona internetowa jest najczęściej pierwszym miejscem, w którym potencjalny klient szuka informacji o Twoim biznesie. Polepszenie wyników sprzedaży i budowanie świadomości marki jest możliwe tylko wtedy, gdy połączysz kilka kanałów do promowania swojej oferty w Internecie oraz skorzystasz przynajmniej z jednej, sprawdzonej metody wzmacniania widoczności własnego serwisu. Kluczem jest tutaj dobrze zbudowana strona internetowa, ale to nie wszystko. Korzystając z 5 sposobów na zwiększenie widoczności firmy w Internecie, możemy skutecznie ją wypromować, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności.

Dobrze zbudowana strona internetowa

Wizytówką firmy w Internecie jest jej strona internetowa. Każda tego typu strona składa się z kilku zakładek. Najważniejsza z nich jest strona główna. Należy tutaj umieścić podstawowe informacje o firmie. Zamiast skupić się jednak na długich opisach, warto zwrócić uwagę na korzyści ze współpracy z naszą firmą oraz porównać się z konkurencją. Na stronie internetowej firmy powinna się znaleźć także podstrona kontaktu. Wśród takich danych kontaktowych oprócz adresu siedziby (najlepiej z mapką Google) oraz numeru telefonu, trzeba umieścić adresy mailowe, najlepiej z podziałem na poszczególne działy. Żeby stworzyć serwis we własnym zakresie lub zarządzać stroną internetową i aktualizować ofertę na bieżąco, niezbędne jest niezawodne łącze internetowe.

Nieograniczony dostęp do sieci internetowej

W tworzeniu dobrze skonfigurowanej strony internetowej pomoże Internet dla firmo wysokiej przepustowości. Aby przesyłanie dużych plików i baz danych o wielkich rozmiarach było niezakłócone, istotne jest, aby Internet dla firm zapewniał taką samą prędkość pobierania i wysyłania danych. Przesyłanie plików o dużych rozmiarach jest charakterystyczne dla wielu branż, między innymi architektonicznej i budowlanej. Nieograniczony transfer danych sprawdza się również w branży medycznej i stomatologicznej, gdzie często przesyłane są pliki z wynikami badań obrazowych wysokiej jakości.

Najlepszym rozwiązaniem, które zapewni szybkie i stabilne łącze będzie światłowód symetryczny. Jeśli potrzeby biznesowe wzrosną, możesz dostosować odpowiednio przepustowość łącza przy zachowaniu najwyższej jakości połączenia z siecią. Pamiętaj żeby zadbać o bezpieczeństwo strony internetowej biznesu oraz wszystkich kanałów, w których będziesz promować swoją firmę – wybierz taką ofertę Internetu, która zapewni również stałe wsparcie techniczne w razie awarii lub problemów z działaniem serwisu oraz zapewni dodatkowe produkty i usługi w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Mowa nie tylko o programie antywirusowym, ale także o odpowiedniej ochronie Anty-DDoS oraz zabezpieczeniu danych firmy, spełniając złotą zasadę backupu. A może Twoja firma potrzebuje usług z zakresu Data Center? Warto zwrócić się do specjalistów z branży, bo mogą dostarczyć usługi szyte na miarę potrzeb Twojego biznesu. Twoi klienci nie mogą czekać.

Strona internetowa a SEO

Jeśli budowa strony internetowej już za Tobą, zastanów się jak zwiększać jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google, aby znaleźli Cię Twoi przyszli klienci. SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe, to działania, które pozwalają na budowanie wysokich pozycji w wynikach Google oraz zwiększanie ruchu na Twojej stronie. Pamiętaj więc, aby dopasować stronę biznesu do użytkowników, którzy dzięki temu łatwiej dotrą do oferty firmy – zoptymalizuj serwis o istotne dla Twojej branży słowa kluczowe. Jeśli chodzi o SEO, najważniejsze są poprawnie skonstruowane meta tagi (czyli krótkie opisy każdej podstrony pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google), właściwie dobrane na stronach i podstronach nagłówki, stosowanie linkowania pomiędzy podstronami w serwisie i słowa kluczowe, dzięki którym stronę mogą odwiedzać roboty wyszukiwarek. To podstawa, jeśli chcesz wypromować stronę internetową w sieci.

Blog na stronie internetowej = większa widoczność w wyszukiwarkach

Bardzo często na stronach internetowych firm można natknąć się na bloga z artykułami o tematyce dopasowanej do działalności firmy, forum dla użytkowników lub sekcje poradnikowe. Taki blog dostarcza nie tylko cennych informacji o promowanych produktach i usługach firmy. Według Google treść Twojej strony to najważniejszy element brany pod uwagę w rankingu pozycji, zaraz obok linkowania z zewnętrznych, mocnych domen. Zwiększa on bowiem także ilość podstron trafiających do wyszukiwarek, a serwis Twojej firmy generuje więcej ruchu. Dzięki temu szansa na trafienie na stronę firmy przez potencjalnego klienta jest znacznie większa.

Wpisy gościnne na innych stronach internetowych

Doskonałym sposobem na promocję małej firmy w sieci mogą być wpisy gościnne na innych stronach internetowych. Wystarczy tylko dostarczyć właścicielowi strony wartościowy materiał w zamian za to, że opublikuje on taki tekst z linkiem do naszego serwisu. Ponadto warto również zadbać o wpisy na portalach opinii i forach branżowych, dzięki którym pozyskasz więcej klientów zainteresowanych tematyką Twojej branży.

Aktywność w mediach społecznościowych

Posiadanie konta na takich serwisach społecznościowych jak Facebook, LinkedIn, Twitter, czy też Instagram pozwala na dotarcie do szerokiej grupy klientów i kształtowanie reputacji marki. Należy jednak pamiętać o tym, by treści na takich serwisach były regularnie aktualizowane. Aby stale utrzymywać kontakt z klientami i fanami, zadbaj o stabilny i szybki Internet dla firmy, dzięki któremu z łatwością będziesz przesyłać i wysyłać pliki na każdy kanał social media. Dodatkowo na LinkedIn możesz stale nawiązywać kontakty zawodowo-biznesowe oraz wyszukiwać kandydatów do swojego zespołu. Oprócz tego bardzo istotne jest to, by ktoś sprawował pieczę nad pojawiającymi się w social mediach komentarzami użytkowników. Ważne są tutaj odpowiedzi merytoryczne, pozbawione emocji. Dzięki temu dobra opinia o marce nie zostanie naruszona.

One comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *