Czym jest pieczęć prewencyjna?

Pieczęć prewencyjna to skuteczne narzędzie, które zmotywuje twoich kontrahentów do… terminowych płatności. Jak działa i w jaki sposób możesz zacząć z niej korzystać? Podpowia-damy.

Jak wynika z badania „Skaner MSP” wykonanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, pandemia utrudnia życie na wiele sposobów, m.in. stała się dodatkowym utrudnieniem w terminowym regulowaniu zobowiązań. Nastroje przedsiębiorców w IV kw. br. nie napawają optymizmem, bo aż 84,5% przedsiębiorców MSP potwierdza, że ma klientów, którzy płacącą po terminie. 51,6% badanych wskazuje, że posiada należności przeterminowane ponad 30 dni, a 45,5 % o ponad 60 dni.

Takie szacunki nie oznaczają niestety niczego dobrego. Ani dla samych przedsiębiorców, którzy każdego dnia walczą o utrzymanie płynności finansowej ani dla ich klientów – narażonych na opóźnienia w spłacie faktur. Dlatego warto podjąć skuteczne działania, które zmniejszą ryzyko utraty płynności finansowej.

Przede wszystkim prewencja

Aby już na starcie ograniczyć ryzyko zatorów płatniczych, warto zacząć od prewencji. Dzięki takim działaniom unikniesz stresu i dodatkowych kosztów wynikających z windykacji. Będziesz także postrzegany jako odpowiedzialny przedsiębiorca, który poważnie podchodzi do kwestii regulowania zobowiązań (także własnych).

Jednym z elementów skutecznej prewencji jest umieszczenie na fakturach lub rachunkach pieczęci prewencyjnej. Skuteczność tych działań potwierdzają firmy i co istotne, aż 85,5% przebadanych przedsiębiorców zauważa, że dochodzenie opóźnionych należności nie niszczy relacji z kontrahentem. Z kolei 42,1% aktualnie korzystających z pieczątek prewencyjnych potwierdza, że motywują one do szybszej spłaty.

Czym jest pieczęć prewencyjna?

Pieczęć prewencyjna to elektroniczny stempel, który możesz umieścić na fakturach lub rachunkach. Usytuowany na nim napis może przybierać dwojaką formę:

  • Prosimy o terminową płatność. Dbamy o nasze finanse, dlatego współpracujemy z Rejestrem Dłużników BIG InfoMonitor,

lub

  • Nie zapłacisz – zostaniesz wpisany do Rejestru Dłużników Biura Informacji Gospodarczej i ujawniony zgodnie z Ustawą z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych.

Kiedy twój kontrahent otrzyma fakturę opatrzoną takim „dodatkiem”, będzie miał świadomość, jakie konsekwencje wiązać się będą z opóźnieniami. A to zwiększy prawdopodobieństwo, że potraktuje twoją fakturę priorytetowo.

Jak zdobyć pieczęć prewencyjną?

Pieczęć prewencyjna jest narzędziem udostępnionym przez Biuro Informacji Gospodarczej BIG InfoMonitor. Aby ją zdobyć, musisz podpisać umowę z BIG-iem i wybrać jeden z trzech planów abonamentowych.

Ile kosztuje pieczęć prewencyjna?

Ceny najpopularniejszych planów abonamentowych wahają się od 149 do 399 zł netto miesięcznie.

W ramach każdego z nich będziesz mógł bez ograniczeń używać pieczęci prewencyjnej (już od pierwszego dnia współpracy) oraz:

  • wpisywać dłużników do rejestru BIG InfoMonitor,
  • pobierać raporty o przedsiębiorcach i konsumentach i w ten sposób prześwietlać potencjalnych kontrahentów (w przypadku raportu o konsumencie musisz posiadać jego pisemne upoważnienie na sprawdzenie jego danych),
  • monitorować aktualnych klientów, aby maksymalnie szybko móc zareagować na pogorszenie ich płynności finansowej,
  • odzyskiwać należności z pomocą BIG InfoMonitor, dzięki wysyłce wezwań do zapłaty.

Wykupując abonament, Twoja firma otrzyma także wsparcie indywidualnego opiekuna, który pomoże ci dobrać narzędzia wspierające skuteczne zarządzanie należnościami.

Dlaczego pieczęć prewencyjna jest tak skuteczna?

Dzięki pieczęci na swoich fakturach dasz do zrozumienia kontrahentom, że poważnie podchodzisz do zarządzania należnościami i masz sposób na opieszałych płatników. Poinformujesz ich także o współpracy z BIG-iem. Jeśli twoi klienci spóźnią się z płatnością (co najmniej 30 dni), będą musieli liczyć się z faktem, że wpiszesz ich dane do Rejestru Dłużników. Taki wpis może skutecznie przekreślić szansę na pozyskanie kredytu, podpisanie umowy leasingowej czy nawiązanie współpracy z nowym kontrahentem. Aby zminimalizować własne ryzyko, do rejestru zagląda dziś wiele firm i instytucji: banki i firmy pożyczkowe, leasingodawcy, operatorzy telefonii komórkowej i przedsiębiorcy.

One comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *