Jak projektować katalogi reklamowe?

Katalog reklamowy jest skuteczną formą promocji tradycyjnej. W niektórych branżach trudno się bez niego obejść. Jeśli chcemy, aby nasz katalog był skuteczny, to musimy go odpowiednio zaprojektować.

Dlaczego katalogi reklamowe są ważne?

Rozwój marketingu internetowego sprawił, że wiele osób zrezygnowało z tradycyjnych, papierowych form reklamy. W niektórych sytuacjach nie jest to dobra decyzja, bowiem właśnie papierowe formy mają największą siłę perswazji. Uczestnictwo w targach, konferencjach, kongresach, festiwalach i innych wydarzeniach odbywających się w przestrzeni fizycznej wymaga od nas zastosowania materiałów papierowych. W tych sytuacjach katalog z naszą ofertą, produktami, usługami i wszelkimi informacjami, które chcemy przekazać potencjalnemu klientowi, odgrywa zasadniczą rolę. Można o nim opowiedzieć, a potem go wręczyć. Dzięki temu odbiorca, po powrocie do domu, może zapoznać się z naszą ofertą, zrobić to powoli i w spokoju.

Katalog musi być atrakcyjny wizualnie

Jeśli chcemy, aby odbiorca uważnie zapoznał się z naszą ofertą, to musimy mu dostarczyć katalog, który zagwarantuje mu przyjemność estetyczną. Jeśli nasz katalog będzie brzydki, to klient nie będzie chciał go oglądać, a już na pewno dogłębnie studiować. Rzeczy piękne uznajemy za dobre. Jeśli chcemy, aby nasz produkt dobrze się kojarzył, to musimy go zaprezentować w odpowiedni sposób. Jeśli dana firma wykonuje swoje katalogi reklamowe z dbałością o każdy wizualny detal, to sprawia wrażenie solidnej, rzetelnej i godnej zaufania. Mamy też większe szanse na to, że klient zachowa nasz katalog albo przekaże go dalej, jeśli będzie on dla niego źródłem pozytywnego przeżycia estetycznego. Warto pamiętać o odpowiednim zamieszczeniu treści. Ważne są marginesy odpowiedniej wielkości, czytelny krój pisma, odpowiednio rozmieszczone grafiki, spójne ze sobą oraz z tożsamością firmy treści wizualne.

Nie tylko forma, ale i treść

Warto pamiętać, że nasze katalogi reklamowe muszą się cechować nie tylko nienaganną, dobrze zaprojektowaną formą, ale i odpowiednią treścią. Produkty czy ofertę należy zaprezentować w sposób, który będzie atrakcyjny dla naszej grupy docelowej. Innego języka użyjemy, jeśli będziemy chcieli coś sprzedać nastolatkom, a innego, jeśli naszą grupą docelową będą gospodynie domowe w średnim wieku. Nie tylko język ma znaczenie, ale też to, o czym piszemy. Warto wzbogacić katalogi treścią, która w sposób pośredni będzie związana z naszą ofertą, a dodatkowo sama w sobie będzie atrakcyjna dla odbiorcy. To zwiększy szansę na sprzedażowy sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *